Koura bracht een Baboushka mee.
We keken onze ogen uit dat er steeds een kleinere versie uit de pop kwam.
Sorteren van groot naar klein en omgekeerd,
klein in iets groter stoppen,
juist lijfje passen,
tellen hoeveel bij elkaar horen.
Wat zie je of wat zie je niet ?๐
Waarom is het beeld kleiner
op het scherm of door de lens dan in werkelijkheid ?
De wielrenners fotograferen.
Ver is kleiner dan dicht.
Arjen plukte een pluizebol.
Welke bloem was dat voordien ?
Wat gebeurt er met de pluisjes als je blaast ?
We gingen op zoektocht naar de paardenbloemen alle andere mooie bloemen in onze tuin.
Hoe groeit een bloem ?
Welke soorten zijn er ?
Welke mogen we plukken en welke niet ?
Ze hebben de zon nodig.
We weten nu waarom we de bloemen
beter laten staan in de tuin voor de bijen.
Een schudbol lijkt op de vele pluisjes die ronddwarrelen.
We stempelen onze pluizebol.
Elk pluisje heeft een zaadje.
Elk zaadje brengt een bloem voort
als het in de aarde valt.
Als je een pluizebol in 1 keer kan uitblazen
mag je een wens doen !
We geven onze zaadjes in de bloembak elke dag wat water
en volgen het groeiproces op de voet.
Bloemen groeien dus niet zo snel...
we bootsen het na op de klanken van de blokfluit en de xylofoon.
Bloemknopjes.
Vorige week waren haar eendenkuikens in onze klas.
Welke dieren leggen ook eieren ?
We zagen het grote nest van de ekster
dat enkele weken geleden uit de boom gewaaid was.
De kip van Janne is gestorven...
Vogels vinden nu veel eten in de tuin.Welke kriebeldiertjes zien we buiten ?
Onderzoekje slakken afwerken.
Wat heb je onthouden ?
Koeien hebben we (nog net) niet op school.๐We bekijken een filmpje hoe blij koeien zijn
Hoe meer stukjes,
hoe kleiner en moeilijker.
Fruitboertje Janne.
Tekenen met nat krijt.
Het krijtje wordt steeds kleiner.
Verkleden blijft onze favoriete bezigheid.
Enkele beelden ter voorbereiding van onze act op het tuinfeest.
Kranten scheuren en opkleven.
Later meer hierover.๐
Geen opmerkingen:
Een reactie posten