Lionel kreeg een glijbaan voor zijn verjaardag.
Omdat hij nog niet bevestigd kon worden buiten
testte hij ze binnen uit.
Wij gleden op het ijs buiten
maar ook van de glijbaan naar buiten.
Glijbaan binnen of buiten.
De werkmannen leggen parket
en klimmen langs de ladder naar boven.
We hebben 5 vingers aan elke hand.
Beurt afwachten, naar boven klimmen, naar beneden glijden,
wachten tot de andere van het kussen weg is, achteraan aansluiten.
We merkten dat ijs snel breekt.
Wat is ook breekbaar ?
Je kan je er aan snijden.
Janne sneed eens in haar vinger.
Elina had een pleister aan.
De tanden van deze dino zijn ook scherp.
We slijpen een scherpe punt aan de potloden.
zodat het draadje brak.
We maakten kettingen en armbanden.
Het verhaal werd opgeluisterd door muziekfragmenten.
We voelden de sfeer direct aan.
Muziek kan een verhaal vertellen.
Een drumstel op de trui van Lionel
geeft het ritme aan.
We stapten, klapten, trommelden op de maat.
We stempelden een partituur met notendop.
Arthur bracht een schudbol mee.door de stethoscoop.
Dat kan sneller gaan kloppen na de sportles.
Dat lijkt op tromgeroffel.
Dat is een heel ander timbre.
Lola van de eendjesklas
toonde ons haar boek met geluiden.
We kozen die van de instrumenten uit
om te raden.
Van laag naar hoog op de toonladder.
Ritmiek met houtstaafjes.
Traag, sneller, heel snel.
Zacht, luid, stilte.
Vrij schilderen.
We gingen mee om ze buiten op te hangen.
Binnen maken we het des te gezelliger.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten