Sam bracht haar zandloper mee.
Hoe loopt dat zand er door ?
We testten trechters uit
en bemerken dat het zand niet doorloopt als het nat is.
We lieten het zand drogen door de zon
en dan kon het zand er door.
Hoe groter het gat van de trechter
hoe sneller dat het zand er door kan.
Je kan je tekening wissen als je op het vuilbakje drukt.
Tekening met krijt wis je met een vodje.
Magneettekening met de wisknop.
Pluk was zo fier op zijn schapensloffen...
Voortaan moet Jules ook zijn trui aan.
Vliegen als een vogel.
We vonden eikels en hazelnoten in dit deel van de tuin.
Paddenstoelen.
We haalden er ons weetjesblad bij van vorig schooljaar.
We schrijven krullen in schuim.
Schaapje kleuren.
We vonden witte wol saai...
Gekleurde wol knippen en opkleven.
We werkten verder aan ons houtproject.
Schrijnwerkers aan het werk.
Casper bracht een zachte hamer mee.
Papa Lander kwam met geschaafde blokjes hout
hamertjes maken voor de kinderen.
Dankjewel !
We testten onze hamers natuurlijk eens uit.
Koura droeg er drie !
We telden hoeveel brillen dat waren in totaal.
Telrij opzeggen tot 4 met liedjes.
Evenveel betalen tot 3.
We speelden met ballonnen in de turnles.
We leerden ook dezelfde kleur nemen als op de dobbelsteen,
beurt afwachten, niet zeuren.
Woensdag is de herfst aangebroken.
Wat zijn de kenmerken ?
En hoe heten de andere seizoenen ?
Norah had een heel mooie rode appel mee van meetje.
Het leek wel de appel van Sneeuwwitje.
We gingen in de tuin op zoek naar fruitbomen en -struiken/planten.
Jammer genoeg groeiden er geen appels dit jaar.
We vonden wel noten en eikels.
De frambozen en aardbeien zijn al lang op.
maar ook best nog mooi weer zijn.
Hoe krijg je een noot open ?
Alice en Janne brachten hun notenkraker mee.
We richtten de winkel in met herfstvruchten.De eendjesklas gaf hem water en insekten
om wat aan te sterken.
We lieten hem 's avonds vrij.
We gingen over het apenparcours terug naar de klas.
Arthur durfde hem te pakken
maar de spin was ons te slim af.
We zetten hem weer buiten in de struiken.
Eigenlijk wilden we weten waarom we hem niet mochten doden.
Rosie en Norah vroegen aan de kikkerklas wat een spin eet
want we zagen werkjes over de spin aan hun bord hangen.
op de pagina bovenaan deze blog.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten